در صورت گسترش تجارت الکترونیکی و تأسیس فروشگاههای اینترنتی و مجازی در کشور مزایای زیادی را در ارتباط با مشتری و خریدار میتوان بر شمرد که بخشی از آنها فهرست وار بشرح زیر است:
الف- صرفهجویی در وقت خریدار به دلیل عدم مراجعه حضوری به فروشگاهها
ب- دسترسی به اطلاعات بسیار کامل در ارتباط با کالا از نظر مشخصات فنی، قیمت، ابعاد و سایر اطلاعات کالا.
ج- امکان خرید از طریق کارت اعتباری و پرداخت بهای آن به فاصله یک ماه با بیشتر (با توجه به مقررات و ویژگیهای کارت اعتباری مشتری)
د- حذف واسطهها و دلال ها در فاصله بین خریدار و فروشنده اصلی و در نتیجه کاهش قیمت و جلوگیری از تقلب.
ه- تغییر موقعیت فروشگاه محلی از حالت محدود به حالت فراگیر و بدون مرز جغرافیایی و 24 ساعته شدن ساعات کار.
ز: امکان ارزیابی دقیق از خریداران اجناس و کالا با عنایت به اطلاعات دریافتی از مشتری مانند سن، نوع تقاضا، سایر اطلاعات و در نتیجه انجام برنامهریزی دقیق به منظور تدارک جنس با توجه به زائقه و سلیقة مشتری.
ج: ارتقای کیفی کالای تولیدی به منظور حضور در بازار رقابت با توجه به امکان دسترسی به انواع کالای مشابه در زمان بسیار کوتاه.
ط: متقابلاً امکان دسترسی به انواع فروشگاهها و شرکتهای عرضهکننده محصول مورد نیاز وی و انتخاب کالا با توجه به کیفیت مطلوب و قیمت قابل
پیشنهاد ویژه دانلود هزاران تحقیق و مقاله حقوقی