مزایای استفاده از تجارت الکترونیک برای سازمان ها

http://s9.picofile.com/file/8295094234/%D8%B1%D8%A8%D9%81%DB%8C%D8%AB%D8%B3%D8%B3%DB%8C%D8%A8%D9%84.PNG



مزایای استفاده از تجارت الکترونیک برای سازمان ها عبارتند از : ـــ تجارت الکترونیک هزینه های مربوط به ایجاد اطلاعات مبتنی بر کاغذ ، پردازش، انتقال، دسته بندی و بازاریابی آن ها را کاهش می دهد به طور مثال با معرفی سیستم خرید الکترونیکی(e-procurement) سازمان ها توانستند هزینه های اداری خرید را تا میزان 80 درصد کاهش دهند . ـــ تجارت الکترونیک از طریق برقراری سیستم " مدیریت زنجیره تامین کششی"(pull-type scm)  باعث کاهش موجودی ها و هزینه سرباری می شود و از روش پردازشjiT  استفاده می شود. این سیستم سفارش سازی محصول در نتیجه هزینه های پایین تر موجودی را به همراه دارد . ـــ تجارت الکترونیک زمان بین سرمایه گذاری و دریافت محصول و خدمات را کاهش می دهد . ـــ تجارت الکترونیکی از فعالیتهایBRP ( باز مهندسی فرآیند کسب و کار) پشتیبانی می کند. زمانی که فرآیندها تغییر می کند بهره وری افراد بخش فروش ، کارکنان و administrator  تا میزان 100 درصد و بیشتر افزایش می یابد. ـــ تجارت الکترونیک هزینه های ارتباطات از راه دور را کاهش می دهد . اینترنت بسیار کم هزینه تر از شبکه های با ارزش افزوده(van) می باشد.  ـــ تجارت الکترونیک به رقابت کسب و کارهای کوچک با سازمان های بزرگ کمک می کند. ـــ تجارت الکترونیک به سازمان ها کمک می کند تا به تامین کنندگان بیشتری دسترسی داشته و از این طریق بتوانند هزینه خدمات و تدارکات خود را پایین آورند . ـــ تجارت الکترونیک به سازمان ها کمک می کند که محصولات زائد یا غیر قابل استفاده را به سرعت و با هزینه پایین حراج کنند. ـــ تجارت الکترونیک باعث تسهیل تجارت هانی شده و به سازمان ها کمک می کند که در بازارهای جهانی نفوذ کنند . ـــ تجارت الکترونیک هزینه خریدها و هزینه فرآیند خرید و سیکل زمانی انجام خرید را پایین می آورد. ـــتجارت الکترونیک باعث ارائه خدمات بهتر به مشتریان می شود . ـــ تجارت الکترونیک باعث ارتقای محصولات و خدمات می شود. ـــ تجارت الکترونیک کانال های جدیدی برای فروش محصولات ایجاد می کند.  ـــ تجارت الکترونیک مدل های جدید کسب و کار را از طریق سازمان های مجازی و سازمان های شبکه ای ایجاد می کند و می تواند از طریق سیستم های سلولی ، متخصصان را در سازمان های مختلف بکار گیرد.Tele training وTele working  حاصل خدمتی است که تجارت الکترونیکی برای سازمان ها ارایه کرده است. ـــ تعریف جدیدی از صرفه جویی ناشی از مقیاس ارائه میکند که می تواند مقیاس کار را تغییر دهد. ـــ ظرفیت های جدید تولید خدمت یا کالا را از طریق شناخت کامل مشتری به سازمان می دهد . ـــ امکان یادگیری تکنولوژیک و سازمانی را برای سازمان فراهم می کند در حقیقت از پایگاههای دانش در جهت یادگیری سازمانی استفاده می کند. ـــ صرفه جویی در زمان را به دنبال دارد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.