خانه عناوین مطالب تماس با من

وکیل پایه یک + وکیل قرارداد + تنظیم قرارداد

وکیل پایه یک + وکیل قرارداد + تنظیم قرارداد

دسته‌ها

  • مطالب حقوقی 1088
  • مقالات مدیریت 17

ابر برجسب

پایان نامه اجرا و اقامه حد الهی جزوه اجرا و اقامه حد الهی مقاله اجرا و اقامه حد الهی تحقیق اجرا و اقامه حد الهی پایان نامه دفاع از عرض و ناموس جزوه دفاع از عرض و ناموس مقاله دفاع از عرض و ناموس تحقیق دفاع از عرض و ناموس پایان نامه قتل عمد شبه عمد و خطا جزوه قتل عمد شبه عمد و خطای محض مقاله قتل عمد شبه عمد و خطای محض پایان نامه اصول عدالت ترمیمی نها پایان نامه مزایای استفاده از تجا مقاله مزایای استفاده از تجارت ال جزوه مزایای استفاده از تجارت الک

جدیدترین یادداشت‌ها

همه
  • روابط خارجی ایران در زمان نادر شاه
  • روابط ایران و عثمانی در زمان نادر شاه
  • کتاب سوزی ایران و مصر
  • روش نفی عادات ذهنی و عملی امام خمینی (ره)
  • روشهای تعلیم و تربیت امام خمینی (ره)
  • تقدم تزکیه بر تعلیم از دیدگاه امام خمینی
  • اصول تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی
  • اهداف واسطی از دیدگاه امام خمینی
  • اهداف تعالیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره)
  • آزادی در رابطه با خدا امام خمینی

بایگانی

  • اسفند 1396 4
  • بهمن 1396 4
  • دی 1396 5
  • آذر 1396 4
  • آبان 1396 2
  • خرداد 1396 498
  • اردیبهشت 1396 630

جستجو


آمار : 220223 بازدید Powered by Blogsky

عناوین یادداشت‌ها

  • روابط خارجی ایران در زمان نادر شاه شنبه 26 اسفند 1396 18:46
    مقدمه: بعد از نادر شاه روابط خارجی ایران از توسعه‌ای که در زمان او پیدا کرده بود کاسته شد و محدود به مسائل مربوط به سرحدات عثمانی و نمایندگیهای تجارتی دول اروپایی در خلیج فارس گردید. در مدت 22 سال حکمرانی کریم خان زند (1757-1779) مردم از یک دورة ‌صلح و آرامش برخوردار شدند و توانستند خرابیهایی که در اثر جنگهای داخلی به...
  • روابط ایران و عثمانی در زمان نادر شاه شنبه 19 اسفند 1396 18:47
    روابط ایران و عثمانی در عصر زند مناسبات ایران و عثمانی بیشتر جنبة‌ سیاسی داشت اگر چه ارتباط بازرگانی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. مرزهای طولانی مشترک بین دو کشور، اختلافات سیاسی بر سر اشغال برخی مناطق مرزی – که اغلب متقابلاً صورت می‌گرفت- و گاه جانبداری از برخی اعراب مرزنشین از جانب یکی از دو کشور، وجود اماکن مقدسه...
  • کتاب سوزی ایران و مصر شنبه 12 اسفند 1396 18:45
    کتاب سوزی ایران و مصر از جمله مسایل لازم است «روابط اسلام و ایران مطرح شود مسئله کتاب سوزی در ایران بوسیله مسلمین فاتح ایران است. در حدود نیم قرن است که بطور جدی روی این مسئله تبلیغ می شود. اگر این حادثه، واقعیت تاریخی داشته باشد و مسلمین کتابخانه یا کتابخانه های ایران یا مصر را به آتش کشیده باشند جای این است که گفته...
  • روش نفی عادات ذهنی و عملی امام خمینی (ره) شنبه 5 اسفند 1396 18:44
    روش نفی عادات ذهنی و عملی: یکی از موانع حرکت انسان به سوی هدف غایی و دیگر اهداف تربیتی و اجتماعی تأکید بر عادتهای ذهنی و عملی است. عادات ذهنی مانع درک صحیح واقعیت خارجی است و عادات عملی هم گاه موانعی عینی برای تحقق اهداف می شوند. امام خمینی (ره) به شاگردان خود همواره شجاعت نقد آراء گذشتگان را القاء می کرده اند و در...
  • روشهای تعلیم و تربیت امام خمینی (ره) شنبه 28 بهمن 1396 18:43
    «روشهای تعلیم و تربیت» روشهای تربیتی و تعلیمی را میتوان در سطوح مختلفی بررسی کرد. روشها در زمینه های مختلفی کاربرد دارند. از جمله در انتقال مفاهیم، ایجاد عادتهای ذهنی و مهارتهای فکری، ایجاد مهارتهای علمی، پدیدآوردن نگرشهای کلی ، ایجاد روحیات مناسب برای حرکت به سوی اهداف، روشنگری در باب اهداف و ... بررسی روشهای تربیتی...
  • تقدم تزکیه بر تعلیم از دیدگاه امام خمینی شنبه 21 بهمن 1396 18:43
    تقدم تزکیه بر تعلیم : در نفس که مهذب نشده علم حجاب ظلمانی است. [1] هر نظام تعلیمی وظیفه دار انتقال مفاهیم به دانشجویان خود است. انتقال مفاهیم امکان تداوم حیات علمی را فراهم می کند و تولید اندیشه را استمرار می بخشد. علوم در هر رشته و با هر موضوع مقدمه ای برای تحقق اهداف فرد و اجتماع هستند بنابراین مادام که یک علم نقش...
  • اصول تعلیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی شنبه 14 بهمن 1396 18:42
    «اصول تعلیم و تربیت» اصول تعلیم و تربیت گزاره هایی خبری هستند که نهادهای تربیتی و مربیان را در انتخاب سیاستها و روشهای وصول به اهداف هدایت می کنند. دامنه تأثیر اصول فراگیر است و چهره تعلیم و تربیت را رنگی خاص می بخشد. از مجموع دیدگاههای انسان شناختی و هستی شناسانة امام خمینی (ره) می توان آموزه های ذیل را به عنوان اصول...
  • اهداف واسطی از دیدگاه امام خمینی شنبه 7 بهمن 1396 18:41
    اهداف واسطی: اهداف واسطی چنان که از نام آنها پیداست واسطه و وسیله رسیدن به هدف غایی هستند. اهداف واسطی تقسیمات گوناگونی دارند. دسته ای از آنها را می توان اهداف فردی نامید و دسته ای را اهداف واسطی. در تقسیمی دیگر می توان اهداف واسطی را به دو گروه اهداف شناختی و اهداف عملی تقسیم کرد. در اینجا برای دسته بندی اهداف واسطی...
  • اهداف تعالیم و تربیت از دیدگاه امام خمینی (ره) شنبه 30 دی 1396 18:40
    «اهداف تعالیم و تربیت» از دیدگاه امام خمینی (ره) همه عالم مدرسه بشر برای تعلیم و تهذیب است. گستره آموزش و پرورش از این منظر فراتر از محدوده مدارس و دانشگاه ها خواهد بود و شناسایی اهداف تعلیم و تریت منحصر به شناخت اهداف نهادهای رسمی تعلیم و تربیت نمی شود. به همین جهت مناسب است اهداف تعلیم و تربیت را به گونه ای مطرح...
  • آزادی در رابطه با خدا امام خمینی شنبه 23 دی 1396 18:40
    آزادی در رابطه با خدا: روابط انسان با خداوند را می توان در دو دسته تقسی کرد، رابطه معرفتی و رابطه عملی: رابطه معرفتی= معرفت جویی انسان نسبت به خداوند و صفات او. رابطه عملی= بندگی و اطاعت از پروردگار رابطه معرفتی: آزادی در خصوص اعمال اختیاری انسان قابل طرح است و مجموعه فعالیت های ذهنی انسان برای دستیابی به شناخت وجود و...
  • آزادی در رابطه با طبیعت شنبه 16 دی 1396 18:39
    آزادی در رابطه با طبیعت: محیط طبیعی انسان به اقتضای حکمت الهی برآورنده همه نیازهای اوست و اعمال قوه اختیار آدمی گاه موجب آسیب محیط طبیعی به گونه ای می شود که تأمین نیازهای برخی از انسان‌ها مختل می شود و حرکت کمالی آنها با دشواری مواجه می گردد. اگر پیامد عملی در رابطه با طبیعت اختلال در نظام تأمین نیازها شود، آن عمل...
  • آزادی در رابطه با دیگران شنبه 9 دی 1396 18:39
    آزادی در رابطه با دیگران: آزادی در رابطه با دیگران همان گونه از آزادی است که بیشتر مورد توجه فیلسوفان و جامعه شناسان بوده است و تحت عناوینی همچون آزادی عقیده و بیان مطرح شده است. در فرهنگ اسلامی نیز آموزه های گرانقدری در این خصوص وجود دارد. امام (ره) نیز در مواقع گوناگون بر آزادی بیان و عقیده تأکید کرده اند و محدوده...
  • آزادی انسان در رابطه با خود شنبه 2 دی 1396 18:38
    آزادی انسان در رابطه با خود: مقصود از خود در اینجا، مجموعه جسم و جان انسان است؛ یعنی اعضا و اندام های بدن و مجموعه شناخت ها، عقاید و آرمان ها و احساسات هر فرد. انسان تکویناً چنان است که می‌تواند جسم خویش را حفاظت کند یا نابود سازد. جسم خویش را بیاراید یا بیالاید، بنوازد یا بیازارد، بپروراند یا مهمل گذارد. آیا انسان با...
  • آزادی از دیدگاه امام خمینی (ره) شنبه 25 آذر 1396 18:37
    «آزادی» سخن از آزادی و مباحث دامنه داری که درباره آن صورت پذیرفته، بیشتر معطوف به مفهوم اجتماعی و سیاسی آن بوده است. اگرچه فیلسوفانی به جستارهایی عمیق تر در خصوص ریشه های درونی آزادی در انسان نیز پرداخته اند، نظر به مفهومی که امروزه از کلمه آزادی به ذهن متبادر می شود، توجه بسیاری از اندیشمندان معاصر به مفهوم اجتماعی...
  • کلیاتی درباره دیدگاه های سیاسی و اجتماعی امام (ره) شنبه 18 آذر 1396 18:37
    کلیاتی درباره دیدگاه های سیاسی و اجتماعی امام (ره): دیدگاه های سیاسی و اجتماعی امام نیز همچون دیگر آرائشان تحت تأثیر نگرش فلسفی و دینی ایشان است. اجتماع انسانی و مناسبات و نظام هایی که بر آن حاکم است، در اندیشه و عمل اعضای خود تأثیرگذار است. مهمترین تأثیری که اجتماع بر اعضای خود می گذارد تعیین نگرش او درباره غایت وجود...
  • فطرت از دیدگاه امام خمینی (ره) شنبه 11 آذر 1396 18:36
    «فطرت» یکی از مباحث مهمی که درباره شناخت انسان صورت گرفته است بحث فطرت است. «فطرت حالت و هیئتی است که (خداوند) خلق را بر آن قرار داده (است)» [1] فطرت را می‌توان ویژگی مشترک برخی از اوصاف انسان دانست. این ویژگی مشترک را می توان اینگونه خلاصه کرد. - همه افراد بشر در آن مشترکند، عالم و جاهل و شهری و روستایی، سفید و سیاه،...
  • انسان از دیدگاه امام خمینی (ره) شنبه 4 آذر 1396 18:35
    «انسان» انسان از دیدگاه امام خمینی (ره) و بسیاری دیگر از اندیشمندان مسلمان، دارای ویژگی های زیر است: 1- انسان موجودی وابسته و فقیر در برابر حقیقتی متعالی و بی پایان یعنی خداست؛ 2- موجودی آگاه است؛ 3- موجودی مختار است؛ 4- موجودی کمال جوست و کمال جویی او نامحدود است [1] ؛ 5- تربیت پذیر است و انبیا برای تربیت او فرستاده...
  • مکتب تربیتی امام خمینی (ره) شنبه 27 آبان 1396 18:34
    مقدمه هر یک از مکاتب تربیتی بر نگرشی خاص از هستی و انسان مبتنی هستند و وجوه امتیاز هر یک از این مکاتب را باید در تفاوت نگرش آنها به هستی و انسان جستجو کرد. با رجوع به اندیشه هایی که با عنوان مکتب تربیتی در روزگاری شهرت داشته اند، اهمیت و جایگاه دیدگاه های هستی شناختی و انسان شناختی نمایان می شود. در سایه آگاهی از...
  • ماهیت «تصویر» و «اندیشه» شنبه 20 آبان 1396 18:33
    ماهیت «تصویر» و «اندیشه» ویتگنشتاین بعد از بیان اصول و مبادی هستی شناسی به طرح ماهیت اندیشه و تصویر و از آن پس به طرح ماهیت زبان می‌پردازد این انتقال از طریق این ایده‌ی معروف ویتگنشتاین صورت می‌گیرد که اندیشه و گزاره تصویر واقعیت‌اند. او وینگشتاین قبل از اینکه وارد مبحث ماهیت اندیشه و زبان شود به طور مختصر در ابتدا...
  • قضاوت الهی یا اوردالی (ordalie) چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:26
    علاوه بر ادله فوق الذکر , اوردالی به صورت ورسرد و ورگرک بعنوان دلیل قضائی در قوانین حمورابی پذیرفته شده است. پذیرش اوردالی بعنوان دلیل در گذشته با توجه به این استدلال بوده که هرگاه متهم واقعا بیگناه باشد خدامند به او کمک کرده از آزمایش روسپید بیرون خواهد آمد (2) , اوردالی در ایران باستان و اروپای قرون وسطی وجود داشته...
  • جرائم علیه مصالح عمومی در حمورابی چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:26
    توطئه علیه پادشاه توطئه علیه پادشاه قابل کیفر و ظاهرا امکان تحقق توطئه در برخی از اماکن عمومی از قبیل میخانه بیشتر بوده و بهمین مناسبت نیز ماده 109 زن می فروشی که مخالفین شاه را که برای انجام توطئه در خانه او جمع شده به حاکم شهر معرفی و تسلیم نکند مستوجب مجازات اعدام میداند. 2 _ اخذ رشوه از طرف نظامیان. مجازات حاکم یا...
  • اعمال خلاف مصالح خانواده در قانون حمورابی چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:25
    تعدد زوجات . با انکه تعدد زوجات در قانون حمورابی جرم تلقی نمی گردیده اجازه اختیار همسر دیگر مشروط به شرایطی بوده است. به استناد ماده 141 در صورت عدم تمکین زن و ولخرجی و عیاشی او و اثبات این امر در حضور قضات مرد میتوانسته زن خود را طلاق دهد و در این صورت نامبرده حق گرفتن چیزی از شوی خود را ندانسته است. البته مرد مجاز...
  • جرائم علیه حیثیت افراد در قانون حمورابی چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:25
    افرترا_ نظر به فقدان طبقه بندی جرائم بصورت امروزی افترا در قانون حمورابی عبارت از اسناد جرم بزرگی است بدیگری که اسناد دهنده در صورت عجز از اثبات آن به مجازات مقرره در قانون میرسد ( ماده 1 ). جرم بزرگ در مواد موجود قانون مشخص نگردیده و از قرائن چنین استنباط میگردد که جرائمی اط قبیل قتل عمد, ایجاد حریق , زنا, و بخصوص...
  • مسئولیت کیفری پزشک در قانون حمورابی چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:24
    مسئولیت کیفری پزشک. چنین بنظر میرسد که در بابل در عهد حمورابی , برخلاف قرون وسطی در اروپا, پزشکان خود نیازمند به مشورت با ستارگان برای مداوای موفقیت آمیز بیماران نمی دیدند.(1) قانونگذار بابلی با توجه به این امر پزشکان را شخصاً مسئول اعمال پزشکی و جراحی دانسته مجازاتهائی در صورت تخلف برای آنان منظور کرده است . پزشکی که...
  • امین در صورت تعدی و تفریط مسئول است. چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:24
    1 _ تعدی : ماده 265 یکی از موارد تعدی را تقلب امین و فروش مال مورد امانت تلقی نموده مقرر میدارد اگر به شبانی گاو و گوسفندانی برای تعلیف سپرده شود و وی مرتکب تقلب شده و از احشام مزبور تعدادی را بفروشد او را قضات احضار و از نامبرده ده برابر آنچه راکه دزدیده یا فروخته اخذ و به صاحبان آنها میدهند. همچنین است مورد پیش بینی...
  • خیانت در امانت, در قانون حمورابی چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:23
    خیانت در امانت, در قانون حمورابی, همانند بسیاری از قوانین دیگر روزگاران گذشته فقط سرقت قابل مجازات بوده و خیانت در امانت جرم تلقی نمیگردیده وامین در صورت تعدی و تفریط ناگزیر به استرداد مال مورد امانت و یا مقداری بیش از آن بوده است خیانت در امانت همانند کلاهبرداری بعدها از سرقت منفک و بعنوان جرمی مستقل مورد توجه مقننین...
  • سرقت در قانون حمورابی چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:22
    از سرقت تعریفی نشده, امریکه انتظار آنرا هم نمی توان داشت. مفهومی که از سرقت در قوانین رومی و و شریعت اسلام و حقوق امروزی وجود دارد در آن زمان ملحوظ نبوده و از جرائمی بعنوان سرقت نام برده شده که امروزه موجبات شگفتی مارا فراهم میسازد . بعنوان مثال در کنار سرقت طلا و نقره و یا وسائل, تولید از قبیل گاو و بذر و یا محصول که...
  • تساوی افراد در مقابل مجازاتها چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:21
    اصل مذکور یکی از مهمترین اصول حقوق کیفری است که لزوم رعایت ان چه بطور مستقیم و چه بطور غیر مستقیم گاهی در قوانین اساسی و زمانی در مقررات کیفری کشورهای مختلف تضمین گردیده است (1). در گذشته , اصل مذکور همیشته رعایت نمیگردیده, بطوریکه یکی از افتخارات قانون جزای ناپلئون 1804 سلب امتیازات طبقاتی از لحاظ کیفری و اعمال...
  • طبقات سه گانه مردم بابل چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:21
    همانطوریکه در بالا اشاره شد در صورت فقدان طبقات اجتماعی در بابل برابری کلیه افراد در مقابل قانون بطوریکه برخی آنرا مدعی شده اند , قابل تصور تواند بود. اما تحقیقات پژوهشگران از یکسو , مطالعه دقیق مواد کیفری قانون حمورابی, بطوریکه در صفحاتآینده خواهد آمد, از سوی دیگر حکایت از وجود طبقات و در نتیجه امتیازات طبقاتی در...
  • خصوصیات و اهمیت قوانین حمورابی چهارشنبه 10 خرداد 1396 11:20
    در مشرق زمین تمدن بشری از منطقه سومر در بین النهرین و دره نیل در مصر آغاز گردیده است دره دجله و فرات که یونانیان آنرا مزوپتامی (2) مینامیدند مهد دولتهائی بوده که در زمره قدیمی ترین دول جهان محسوب میگردند. به استناد مدارک تاریخی, نخستین دولتی که در هزاره چهارم قبل از میلاد در بین النهرین تشکیل گردیده دولت سومر بوده...
  • 1147
  • صفحه 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • ...
  • 39