سیاست تجارت الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران

هدف:

نظر به گسترش سریع تجارت الکترونیکی در جهان، گریز ناپذیر بودن استفاده از آن، نقش تجارت الکترونیکی در حفظ، تقویت و توسعه موقعیت رقابتی کشور در جهان و صرفه‌جویی‌های ناشی از اجرای تجارت الکترونیکی در کشور، دولت جمهوری اسلامی ایران عزم خود مبنی بر استفاده و گسترش تجارت الکترونیکی در کشور را طبق اصول و سیاست های زیر اعلام می‌نماید.

2-11-2- اصول:

1- دولت جمهوری اسلامی ایران زیر ساخت های اصلی مورد نیاز را فراهم و زمینه‌های حقوقی و اجرایی مورد نیاز بر ای استفاده از تجارت الکترونیکی را تأمین خواهد کرد.

2- به منظور جلوگیری از انحصار و ایجاد زمینه‌های رقابت، دولت جمهوری اسلامی ایران از توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی در این زمینه حمایت خواهد کرد.

3- دولت جمهوری اسلامی ایران از هر گونه محدودیت تبعیض آمیز در زمینه تجارت الکترونیکی جلوگیری خواهد نمود.

4-دولت جمهوری اسلامی ایران  از گسترش استفاده از شبکه اینترنت جهت انجام تجارت الکترونیکی در کشور حمایت خواهد نمود و همزمان تدابیر لازم برای بهداشت محتوایی شبکه مزبور را تدارک خواهد نمود.

2-12- نتیجه‌گیری:

1- از بررسی‌‌های بعمل آمده از تعاریف متعددی که در رابطه با تجارت الکترونیک ارائه شده است این نتیجه حاصل می‌شود که اینترنت اصلی‌ترین ابزار در تحقق تجارت الکترونیکی می‌باشد و گسترش اینترنت منجر به گسترش این صنعت در کشور خواهد شد.

2- گسترش تجارت الکترونیک رابطه معکوسی با واسطه‌گری در امر تجارت دارد یعنی هر چه این صنعت گسترش یابد دست واسطه‌ها کوتاه‌تر خواهد شد.

3- گسترش تجارت الکترونیک معمولاً رابطه معکوسی با قیمت تمام شده کالا برای مشتری دارد یعنی هر چه تجارت الکترونیک سریعتر و بهتر گسترش یابد کالا آسانتر و با قیمت کمتر بدست مشتری خواهد رسید.

4- رقابت در اقتصاد جهانی بدون پذیرش تجارت الکترونیک میسر نخواهد بود.

 

 

کانال تلگرامی حقوقی 

پیشنهاد ویژه دانلود هزاران تحقیق و مقاله حقوقی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.