فرصتهای شغلی یکسان برای زن و مرد

ایجاد فرصتهای شغلی یکسان برای زن و مرد

یکی از موضوعات مورد تأکید کنوانسیون ایجاد فرصتهای یکسان استخدامی‌برای زن و مرد است. البته عمل به این ماده هر چند خلاف شرع نمی‌باشد ولی با وضعیت خاص اقتصادی و اجتماعی ایران که میلیونها مرد سرپرست خانواده و مرد جوان بیکار دارد و با کمبود شدید فرصت‌های شغلی مواجه است به هیچ وجه با مصالح ملی سازگار نیست علاوه بر اینکه، جوانان بسیاری به دلیل بیکاری، امکان ازدواج ندارند و بیکاری مردان در ایران سبب ازدیاد فقر، مفاسد اخلاقی، بزه‌کاری، سرقت، اعتیاد و ... شده است.

بنابراین در صورتی که به همان میزانی که برای مردان فرصتهای شغلی ایجاد می‌شود، برای دختران مجرد که تحت سرپرستی خانواده خویش هستند یا زنان متاهل که گاهی فاقد تخصص می‌باشند نیز، امکان اشتغال فراهم شود. به یقین این امر با مصلحت جامعه امروز ایران که کمبود فرصتهای شغلی از معضلات آن است منافات خواهد داشت.

از آنجا که بیشترین تأکید کنوانسیون بر استقلال مادی زنان و اشتغال آنها متمرکز گشته و به همین جهت از دولتها خواسته شده تا حق انتخاب آزادانه شغل، ایجاد فرصتهای یکسان شغلی، حق دریافت دستمزد برابر و ... را برای زنان تضمین نمایند. ضروری است تا اشتغال زنان از دیدگاه اسلام بررسی شود


کانال تلگرامی حقوقی 

پیشنهاد ویژه دانلود هزاران تحقیق و مقاله حقوقی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.